Δρυάδες 2011 εργαστήρια – βιογραφικά

“ τέχνης παίδευσις”

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

8ο Πανελλήνιο Θερινό Σεμινάριο Θεάτρου

Κατασκήνωση

δρυάδες 2011

“Το ξένο ρούχο”

Λίμνη  Ν. Πλαστήρα

2 – 8   Ιουλίου   2011

 

εργαστήρια

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Δημήτρης Πιατάς, ηθοποιός

 

«στιγμές…κρυφής κωμωδίας στην τραγωδία»

‘‘Στην τραγωδία κάθε στιγμή είναι αιωνιότητα, στην κωμωδία αιωνιότητα είναι μια στιγμή’’

Το σεμινάριο έχει ως σκοπό τη διερεύνηση χαρακτηριστικών κωμικών στιγμών σε κλασικά δραματικά

θεατρικά κείμενα. Ειδικότερα, θα εστιάσει στους εξής ρόλους:

τον βοσκό στον «Οιδίποδα επί Κολωνώ» του Σοφοκλή, τον Φρύγα στον «Ορέστη»του Ευριπίδη,

τον νεκροθάφτη στον «Άμλετ» του Σέξπηρ, την παραμάνα στον «Ρωμαίο και την Ιουλιέτα» του Σέξπηρ

και  τέλος, στο δίδυμο Εστραγκόν –Βλαντιμίρ στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ.

Πρόκειται για πρόσωπα που εμφανίζονται –ως εμβόλιμοι ή ως κύριοι ρόλοι –

σε αμιγώς δραματικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου.

Είτε ως λαϊκές φιγούρες (όπως ο βοσκός και η παραμάνα) είτε ως πλάσματα πέραν του «κανονικού»

(όπως ο Φρύγας), αποτελούν φορείς του κωμικού, προκαλώντας το γέλιο σε στιγμές κρίσιμα δραματικές. Συγχρόνως, όμως, αποτελούν ρόλους-κλειδιά για την εξέλιξη της δράσης και  επομένως,

από άποψη δραματουργική ο ρόλος τους είναι καταλυτικός.

Έχοντας, λοιπόν, υπόψη όλα τα παραπάνω, θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τους ρόλους αυτούς

και τις αντίστοιχες σκηνές στις οποίες εμφανίζονται διερευνώντας τη σχέση του κωμικού με το τραγικό.

Γιατί «πέραν του τραγικού το κωμικό»…

Ένα σεμινάριο του Δημήτρη Πιατά που απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για

την άλλη πλευρά του φεγγαριού… του γέλιου.

Απαραίτητα στοιχεία για τους συμμετέχοντες του εργαστηρίου: άνετα  ρούχα  και αθλητικά παπούτσια, κάλτσες,  πανωφόρι, καπελάκι και γυαλιά.

 

 

 

 

 

 

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Esther Andre Gonzalez, ηθοποιός – σκηνοθέτης -  συγγραφέας                         

«σωματικό θέατρο και ομαδική δημιουργία»

Στο εργαστήριο αυτό θα γίνει προσέγγιση του κειμένου με την γλώσσα του σώματος, με βάση την συλλογικότητα που στηρίζεται στην ομαδική και ατομική δημιουργία του μεγάλου διδάσκαλου

Ζακ Λεκόκ που έχει προσφέρει σε μεγάλο βαθμό σ` αυτό που αποκαλούμε σωματικό θέατρο.

Στα επίπεδα γνωριμίας, συνεργασίας, εγρήγορσης, δημιουργίας, ο καθένας θα βάλει το δικό του στοιχείο,

το δικό ρυθμό και θα ανακαλύψει το βιορυθμό των  άλλων.

Μέσα από την τεχνική της αφήγησης, την δημιουργία ρόλων, με το πέρασμα από την αφήγηση στη δράση,

στόχος μας είναι η  δραματοποίηση με ήχους και μουσικές σε μια διεθνή γλώσσα.

 

Απαραίτητα στοιχεία για τους συμμετέχοντες του εργαστηρίου: μουσικά όργανα(αν υπάρχουν), άνετα ρούχα και αθλητικά παπούτσια κάλτσες,  πανωφόρι, καπελάκι και γυαλιά.

 

 

 

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης -  διδάσκων στο ΤΕΑΠΗ

Πανεπιστημίου Αθηνών                         

«Ο ήχος είναι νόημα.

Τα πρόσωπα της Λούλας Αναγνωστάκη»

Η Λούλα Αναγνωστάκη κατέχει ξεχωριστή θέση στην ελληνική μεταπολεμική δραματουργία και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις σημαντικότερες συγγραφείς της γενιάς της.

Μέσα στη σαραντάχρονη πορεία της – από τη δεκαετία του ’60 μέχρι σήμερα – η συγγραφέας μας προσφέρει τα έργα της και μας καλεί όχι να δούμε αλλά να αφουγκρασθούμε θραυματισμένους ήχους και εικόνες ζωής, όπως αυτές ενορχηστρώνονται χωρίς να αποκαλύπτονται στους

παράλληλους μονολόγους των προσώπων της.

Τα πρόσωπα – ήρωές της, ανολοκλήρωτα και ευάλωτα, από το πρώτο της έργο «Η Πόλη» (1965), «Η Νίκη» (1978) μέχρι το «Ο ουρανός κατακόκκινος» (1998) και το τελευταίο της «Σ’ εσάς που μ’ ακούτε» (2003) επιμένουν σε μια εμπλοκή του άκρως προσωπικού και μύχιου με εκείνη του συλλογικού. Η μεγάλη Ιστορία επεμβαίνει κυνικά και απροκάλυπτα στις προσωπικές ιστορίες των προσώπων της κι αυτά ορθώνουν το Εγώ τους. Επιβάλλουν μια δική τους, ολότελα υποκειμενική πραγματικότητα, ενάντια σε μια πλαστή αντικειμενικότητα, σε μια κατ΄ επίφαση ιδεολογική ανάλυση του κοινωνικού γίγνεσθαι ή και σε μια έστω προσωπική αλλά συνεκτική θεώρηση του κόσμου. Διεκδικούν εγκλωβισμένοι στο δικό τους χωροχρόνο την απόλυτα δική τους αξιοπρέπεια και το απόλυτα δικό τους προσωπικό νόημα. Για να το πετύχουν αυτό αναζητούν τη μεγάλη πράξη, ως διέξοδο από την ανούσια ζωή τους και ταυτόχρονα ως προστασία στις ιστορικο-κοινωνικές προκλήσεις. Με μια πράξη παράτολμη, στην οποία όμως θα προσδώσουν τη μεγαλοπρέπεια του μοναδικού, θα υπερβούν τη μετριότητα, θα αντισταθούν στην επιβεβλημένη άνωθεν πραγματικότητα, θα βιώσουν το θρίαμβο της δικής τους αθωότητας και

θα θέσουν το αίτημα της δικής τους ουτοπίας και ελευθερίας.

Το βιωματικό εργαστήρι επικεντρώνεται στα πρόσωπα που αναδύονται από τα έργα της  Η Νίκη και Ο Ουρανός Κατακόκκινος της,  κυρίως στους μονολόγους. Με δεδομένο ότι ο μονόλογος αποτελεί το πιο πυκνοκατοικημένο τοπίο της υποκριτικής τέχνης θα διερευνηθούν τρόποι και τεχνικές παιχνιδιού για την προσέγγισή τους. Μια σειρά αισθητηριακών, σωματικών, φωνητικών ασκήσεων και παιχνιδιών θα βοηθήσουν να αναπτυχθεί κλίμα ομάδας έπειτα θα ακολουθήσει η διαπραγμάτευση του υλικού με ηχοποιητικές τεχνικές και αυτοσχεδιασμοί.

Απαραίτητα στοιχεία για τους συμμετέχοντες του εργαστηρίου: άνετα  ρούχα  και αθλητικά παπούτσια, κάλτσες,  πανωφόρι, καπελάκι και γυαλιά.

 

για όλα τα εργαστήρια (ανεξαρτήτως εργαστηρίων 1, 2 & 3)

  • «το ξένο ρούχο»

Εμψυχωτής: Αντώνης Θεοδωρακόπουλος, ηθοποιός

 

  • «300 λέξεις – γράψε την ιστορία σου»

Εμψυχωτής: Μηνάς Βιντιάδης, συγγραφέας

 

  • «το ξένο ρούχο»

Εμψυχωτής: Σπύρος Μπουντούρης, εμψυχωτής θεάτρου

 

αφιερώματα – παρουσιάσεις

Παρουσίαση βιβλίου με τίτλο, «Το χρώμα της φιλίας» της Σταματίας Γαβριηλίδου και εικονογράφηση Δήμητρας Λαμπρέτσα

Το χρώμα της φιλίας στον ασπρόμαυρο κόσμο που βιώνουμε.

Ένα αλληγορικό παραμύθι για τις ανθρώπινες σχέσεις και την αποδοχή της διαφορετικότητας, σε οτιδήποτε ξένο εισβάλει στο καθημερινό μας σύνηθες.

Επιμέλεια – Παρουσίαση: Δήμητρα Λαμπρέτσα

 

Βραδιά χορού Tango«για ένα Tango»( ελεύθερη συμμετοχή)

 

Βραδιά γευσιγνωσίας, «με Βάκχον και οίνον»,

Επιμέλεια: Ηλίας Σφέτσιος – συμμετοχή:  Παραγωγοί του Νομού Καρδίτσας

Αφιέρωμα στην Rock Μουσική, Rock live Με το KAREZI MUSIC σε συνεργασία με το London College of Music’

 

βιογραφικά

 

Δημήτρης Πιατάς

Ο Δημήτρης Πιατάς, γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση ήταν με τον θίασο Φέρτη – Καλογεροπούλου στο έργο «Ο άνθρωπος, το κτήνος και η αρετή» του Πιραντέλο (σκην. Κ. Μπάκα). Υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος του «Αμφιθέατρου» του Σπ. Ευαγγελάτου, όπου συμμετείχε στις παραστάσεις «Ερωτόκριτος», «Οδύσσεια», «Γενοβέφα», «Λυσιστράτη», «Πλούτος», «Βάτραχοι», «Τίτος Ανδρόνικος» και «Ταρτούφος».

Συνεργάστηκε με το Ελεύθερο Θέατρο και την Ελεύθερη Σκηνή στις επιθεωρήσεις «Σιγά τον πολυέλαιο», «Της Ελλάδας το κάγκελο», «Γιατί χαίρεται ο κόσμος», «Αλλαγή κι απάνω τούρλα», «Ραντεβού με την υστερία» (σκην. Στ. Φασουλή), με το Πειραματικό Μπαλέτο Αθηνών στο «Δον Κιχώτη» (σκην. Λ. Ντε Πιαν), με τη θεατρική εταιρεία «Δεσμοί» της Α. Παπαθανασίου στον «Βυσσινόκηπο» του Ά. Τσέχοφ (σκην. Α. Βογιάζου), με το θέατρο «Αποθήκη» της Α. Γεωργούλη στο «Βίος και συνουσία» (σκην. Γ. Διαμαντόπουλου).

Πρωταγωνίστησε σε μεγάλα επιθεωρησιακά σχήματα στα θέατρα Ορφέας, Άλσος, Παρκ, Μινώα και Δελφινάριο. Ως επικεφαλής θιάσων ανέβασε τα έργα «Ο τελευταίος φλογερός εραστής» του Ν. Σάιμον (σκην. Κ. Τσώνου), «Μανωλάκης ο βομβιστής» του Α. Σακελλάριου (σκην. Α. Σακελλάριου), «Ένας βλάκας και μισός» του Δ. Ψαθά (σκην. Μ. Μανουσάκη), «Αμφιτρύων» του Μολιέρου (σκην. P. Perrussel) και «Ο καλός στρατιώτης Σβέικ» του Γ. Χάσεκ (σκην. Β. Σειληνού).

Συνεργάστηκε με την Εθνική Λυρική Σκηνή στα έργα «Δον Κιχώτης» (σκην. Γ. Οικονόμου) και «Βαφτιστικός» (σκην. Β. Νικολαΐδη), με το Παλιό Πανεπιστήμιο Αθηνών στον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου (σκην. Β. Νικολαΐδη) και με το Ανοιχτό Θέατρο στους «Αχαρνείς» του Αριστοφάνη (σκην. Γ. Μιχαηλίδη).

Στο θέατρο «Πολύτεχνο» ανέβασε τα έργα «Βίος και συνουσία» των Ντ. Φο-Φ. Ράμε και Κ. Μουρσελά (σκην. Γ. Οικονόμου), «La Nonna» του Ρομπέρτο Κόσα (σκην. Β. Νικολαΐδη), «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ (σκην. Β. Νικολαΐδη).

Πρωταγωνίστησε στα έργα «Ο μικρός ήρως» του Στ. Ανεμοδουρά (σκην. Χ. Μανταφούνη-Δ. Πιατά), «Οι σιδεράδες» του Μ. Νίκολιτς (σκην. Κ. Αρβανιτάκη), «Ο υπολοχαγός του Ίνισμορ» (σκην. Β. Θεοδωρόπουλου), «Άνθρωποι και ποντίκια» (σκην. Γ. Μαργαρίτη). Τα τελευταία χρόνια συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο στον

«Υπάλληλο» του Χουρμούζη (σκην. Κ. Τσιάνου), τους «Αχαρνής» του Αριστοφάνη (σκην. Β. Θεοδωρόπουλου), τον «Οιδίποδα Τύραννο/Οιδίποδα επί Κολωνώ» (σκην. Ρ. Πατεράκη) και το «Ημερολόγιο ενός απατεώνα» (σκην. Γ. Κακλέα), με το ΚΘΒΕ στη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη (σκην. Γ. Ιορδανίδη), με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στον «Αρχοντοχωριάτη» του Μολιέρου και τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη (σκην. Θ. Μουμουλίδη), με το ΘΟΚ στους «Επιτρέποντες» του Μενάνδρου (σκην. Ε. Γαβριηλίδη), με την Όπερα της Ζυρίχης στο μπαλέτο «Δον Κιχώτης» που παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με το «Θέατρο του Νότου» στο «Μαμ» του Σ. Σερέφα (σκην. Ε. Μποζά) και το «Σε στενό οικογενειακό κύκλο» του Α. Οστρόφσκι (σκην. Ν. Μαστοράκη) και με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης στον «Δον Κιχώτη» του Μ. Θερβάντες (σκην. Γ. Καραχισαρίδη).

Τη θεατρική χρονιά 2009-2010 πρωταγωνίστησε στο «Στραβόξυλο» του Δ. Ψαθά στο θέατρο Γκλόρια (σκην. Κ. Τσιάνου) και το καλοκαίρι του 2010 συνεργάστηκε με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης στον «Αρχοντοχωριάτη» του Μολιέρου (σκην. Γ. Καλατζόπουλου) ερμηνεύοντας τον ομώνυμο ρόλο.

Τη θεατρική χρονιά 2010-2011 πρωταγωνίστησε στην «Τριλογία του παραθερισμού» του Γκολντόνι (σκην. Ν. Μαστοράκη) στην κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Έχει λάβει μέρος σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παραγωγές, καθώς και σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες («Άρπα κόλα», «Ζητείται δράκος», «Ρεπό», «Δυο αβγά Τουρκίας», «Το κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Λουκουμάδες με μέλι», «Οι γενναίοι της Σαμοθράκης», «Λίστα γάμου», «Ηθικόν ακμαιότατον», «Η χορωδία

του Χαρίτωνα», «Ουράνια», «Πέντε λεπτά ακόμα», «Πέρα Κάσιρος», «Όλα θα πάνε καλά» κ.ά.).

Για την ερμηνεία του στην ταινία «Τρία πουλάκια κάθονται…» βραβεύτηκε με το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Darwin. Για δύο χρόνια ήταν παραγωγός της ραδιοφωνικής εκπομπής «Το θέατρο στο μικρόφωνο» στον Αθήνα 9,84.

Φιλμογραφία:

Μπιλόμπα – Biloba (2009), Όλα θα Πάνε Καλά (2009), Το Κακό: Στην Εποχή των Ηρώων – Evil: In the Time of Heroes (2009), Στον Κήπο – In the garden (2007), Uranya – Ουρανία (2006), Ηθικόν Ακμαιότατον – Morally and Kicking (2006), Πέντε Λεπτά Ακόμα (2006), Η Χορωδία του Χαρίτωνα (2005), Λίστα Γάμου (2005), Λουκουμάδες με Μέλι – Honey and the Pig (2005), Οι Γενναίοι της Σαμοθράκης (2003), Τρία Πουλάκια Κάθονται – Head in the Clouds (2003), Το Κλάμα Βγήκε απ`τον Παράδεισο – Crying… Silicon Tears (2001), Νετρινο (1999), Μπίζνες στα Βαλκάνια (1996), Πατρίς Ληστεία Οικογένεια (1987), Τα Φιλαράκια (1987), Ο Γιάννης που Εγινε Τζώννης (1986), Ζητείται Δράκος (1983), Αλαλούμ (1982), Άρπα Colla – Arpa Colla (1982),  Ρεπό – Day Off (1982), Τα Όπλα μου Ρίχνουν Λουλούδια (1981), Βέγγος ο Τρελλός Καμικάζι (1980), Θανάση Σφίξε κι Αλλο το Ζωνάρι (1980),

Και ξανα προς τη Δόξα τραβά (1980), Ο Κώτσος και οι Εξωγήινοι (1980), Τώρα Θέλω Τώρα (1980)

 

 

 

Esther Andre Gonzalez

Η Esther Andre Gonzalez, γεννήθηκε στο Μεξικό. Τελειώνοντας τις σπουδές της, στην Εθνική Δραματική Σχολή του Μεξικού, συνεχίζει στο Παρίσι, στην σχολή Jacques Lecoq και στο Conservatoire National Supérieur d’Art Dramatique, με τον Michel Bouquet. Τελειώνοντας τις σπουδές της στην Nouvelle Sorbonne, παρακολουθεί σεμινάρια με τον Yoshi Ohida “Du geste à la parole”, με τον Tapa Sudana, “Masques balinais”, με τον Pierre Debauche “Théâtre, un nouveau répertoire”, με τον Philippe Hottier “Clown et Jeu masqué” και με την E. Chailloux “Tradition et modernité”.
Παρακολουθεί σεμινάρια που έχουν σχέση με το παραδοσιακό θέατρο: Théâtre-Danse Khatakali, με τους Balakrishnam και Karuna Karan, Théâtre Balinais-Topeng με τους I. Made DJimat και την Cristina Wistari, Opéra de Pékin με την Pei Yanling και τον M. Guo, l’Art du Griot με τον Sotigui Kouyaté, Comedia dell’Arte με τον Carlo Boso.
Συνεχίζει την επαγγελματική της κατάρτιση, στο τραγούδι και στη μουσική τεχνική με την Tamia Valmont, στο μουσικό θέατρο με τον Oscar Sisto, στα Τύμπανα της Κορέας, tchango, με τον Jai-Kin, στο Παρίσι, και στην Ιαπωνία, στα Ιαπωνικά Τύμπανα με τον Eiichi Saito Kodo Fundation.
Ως Ηθοποιός συμμετέχει σε θεατρικές παραγωγές του κλασσικού ρεπερτορίου, στους ρόλους (Phèdre, του Racine, Espagne, του Cervantes, Agafia Tijonovna, του Gogol, Electre, του Sartre…), του σύγχρονου ρεπερτορίου (Dolores del Rio, του Fuentes, Ibu Batou και Ourania la tibetologue, της Helène Cixous, Céleste, του Sandoval…) καθώς επίσης και σε θεατρικές παραγωγές βασισμένες σε μη θεατρικά κείμενα (La princesse sacrifiée, Coyolxahutli, Le clown Ste. Marie…), στην Ευρώπη και στο Μεξικό.
Από το 1993 μέχρι το 1999 είναι μέλος του θιάσου Théâtre du Soleil της Ariane Mnouchkine (La Villle Parjure, Tartuffe, Et Soudain des nuits d’éveil…). Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες (Nadja, Coyoacan, L’ Escorpionne, Histoire d’Amour, Les illusions perdues…), στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο (Radio France Culture, Au dessous du volcan, Retour de la Pampa, On the road…).
Ως Σκηνοθέτης υπογράφει θεατρικές παραγωγές σύγχρονου και κλασσικού ρεπερτορίου.
Alpenstock του Rémi De Vos, (Αθήνα 2008, Θέατρο Χώρα), Χιόνια πολλά… της Ε. Μαραγγού, (Αθήνα, 2008, θέατρο Φούρνος), Το Ψυγείο του Copi, (Αθήνα 2007, Θέατρο Πορεία), Frida/Frida της ίδιας, (Αθήνα 2007-08, Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας), Φιλουμένα Μαρτουράνο του E. De Filippo, (Αθήνα 2007, Θέατρο Κ. Βασιλάκου), La Comedia de los errores του W. Shakespeare, (Πόλη του Μεξικού, 2007, συνυπογράφει τη σκηνοθεσία με τον A.L. Palacios, Teatro UNAM, περιοδεία στο Μεξικό), Τριαντάφυλλο στο στήθος του T. Williams, (Αθήνα 2006, Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν), Low level panic της C. McIntyre, (Αθήνα 2006, Θέατρο Άνεσις), Coté jardin, (Φεστιβάλ L’oeil du cyclon-Océan Indien 2005), Le Cabaret Récapitulatif, (2005, Théâtre Imperial de Compiegne), Les deux Frida της ίδιας, (2004-05, Παρίσι, Φεστιβάλ Frida Kalho), L’exception et la règle του B. Brecht, (2004, συνυπογράφει τη σκηνοθεσία με τον F. Lecour, Théâtre de Caen, περιοδεία στη Γαλλία), Le Rêveur του J-H. Blumem, (2003 μουσική κωμωδία, Παρίσι), Les Fantômes de mes Jenny’s της A. Sigichelli, (2003, Παρίσι, Φεστιβάλ Nous n’irons pas à Avignon, περιοδεία στη Γαλλία), Egeo του Ε. Carballido, (2000, Πόλη του Mεξικού), Orinoco του E. Carballido, (1999, Παρίσι, περιοδεία στο Mεξικό), Solo του Β. Liègme, (1993, Παρίσι), Caifanes, sexto aniversario, (1992, Πόλη του Mεξικού), Teules, le radeau des serpents της ίδιας, (1991, Πόλη του Μεξικού, περιοδεία στο Μεξικό), La Fille du Diable του Sandoval, (1990, Παρίσι).
Διδάσκει θέατρο στο Μεξικό και στη Γαλλία και έχει γράψει 7 θεατρικά έργα.
Θεατρικός συγγραφέας γράφει Mon cher amour (1989), L’évangile selon le clown (1989), Ment-songe (1990), Teules, le radeau des serpents (1991), Dors petite, dors (2006), Dorothy darling (2006), Frida/Frida (2007).La porte du bout du Monde(2009). Παιδαγωγός διευθύνει θεατρικά σεμινάρια για ηθοποιούς, στην Ευρώπη και στο Μεξικό από το 1990. Στην Ελλάδα έχει διδάξει θέατρο στο Θέατρο Αλλαγών και στο Γαλλικό Ινστιτούτο. Aπό το 2008 διδάσκει στη θεατρική σχολή Δήλος.

 

 

 

Τάκης Τζαμαργιάς

Ο Τάκης Τζαμαργιάςγεννήθηκε στον Πειραιά το 1959. Σπούδασε Θέατρο και Παιδαγωγικά στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία και Διδασκαλείο, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι πτυχιούχος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Πειραϊκού Συνδέσμου. Εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση «Θέατρο στην Εκπαίδευση», υποψήφιος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος του ίδιου πανεπιστημίου και μέλος του ίδιου τμήματος ως Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο αντικείμενο Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Διδάσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης και από το 2004 με ανάθεση εντολής διδασκαλίας στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Ε.Κ.Π. Αθηνών τα μαθήματα «Θέατρο στην Εκπαίδευση-Θεωρία και πράξη» και «Εισαγωγή στους κώδικες του Θεάτρου-Θεωρία και πράξη». Επί εικοσαετίας δάσκαλος στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει διδάξει τεχνικές θεάτρου σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση του οποίου είναι μέλος, στα εργαστήρια του Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΠΤΔΕ, στον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων, στις φυλακές ανηλίκων Κορυδαλλού, υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, καθώς και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Δίδαξε, επίσης, για τρία συνεχή χρόνια, στο Πρόγραμμα εξομοίωσης των δασκάλων.

Για δεκατέσσερα χρόνια διευθύνει το Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Κερατσινίου. Έχει ανεβάσει έργα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου είτε ως υπεύθυνος του Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και της εταιρείας «Δυτικά της Πόλης», που προέκυψε από αυτήν, είτε συνεργαζόμενος με ελεύθερους θιάσους και το Εθνικό Θέατρο. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό το θέμα. Έχει συνεργαστεί στη συγγραφή του βιβλίου Στοιχεία Θεατρολογίας της Α’ Λυκείου, 1998, ΟΕΔΒ: Αθήνα, Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο, Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, 2004, Αθήνα: εκδόσεις Ατραπός. Είναι αναπληρωματικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Αντώνης Θεοδωρακόπουλος

Ο Αντώνης Θεοδωρακόπουλος, γεννήθηκε στα Καλάβρυτα. Απόφοιτος της Δραματικής σχολής του «Θεάτρου Τέχνης». Συνεργάστηκε με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στα έργα: ‘‘Ληρ’’ του Σαίξπηρ, ‘‘Πλούτος’’ του Αριστοφάνη (Νεανίας), ‘‘Ερωτόκριτος’’ του Κορνάρου, ‘‘Φάουστ’’ του Γκαίτε, ‘‘Συνοδός’’ του Στρατή Καρρά (Συνοδός), ‘‘Βασιλικός’’ του Μάτεση (Φιλιππάκης), ‘‘Νύφη της Κούλουρης’’ του Παντόπουλου, ‘‘Δάσος’’ του Οστρόφσκι (Αλεξέι), ‘‘Κάπταιν Μπρασμπάουντ’’ του Σω, ‘‘Ένας όμηρος’’ του Μπήαν (Λέσλι), ‘‘Κοριολανός’’ του Σαίξπηρ, ‘‘Δρυς και κουνέλια Ανγκορά’’ του Βαύζερ, ‘‘Ιφιγένεια εν Ταύροις’’ του Ευριπίδη, ‘‘Ηλέκτρα’’ του Ευριπίδη (Ορέστης), ‘‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα’’ του Σαίξπηρ (Τυβάλδος), ‘‘Αγαμέμνων’’ του Αισχύλου, ‘‘Κωμωδία των παρεξηγήσεων’’ του Σαίξπηρ, ‘‘Εννιά ερημικές φωνές’’ του Σαμουηλίδη, ‘‘Τα σαλιγκάρια’’ του Ρικούδη, ‘‘Ένα δράμα τιμής’’ του Ταξιάρχη, ‘‘Οι ένοχοι’’ του Σαμουηλίδη, ‘‘Συναπάντημα στην Πεντέλη’’ του Θεοτοκά, ‘‘Αριθμημένοι’’ του Σκανέτα(1ος Νέος) κ.ά.

Με το Θέατρο Τέχνης στα έργα:

‘‘Πέρσες’’ του Αισχύλου, ‘‘Τρεις Αδελφές’’ του Τσέχωφ (Σαλιόνιν), ‘‘Επτά επί Θήβας’’ του Αισχύλου, ‘‘Αχαρνείς’’ του Αριστοφάνη, ‘‘Υπηρέτης δύο Αφεντάδων’’ του Γκολντόνι (Φλορίντο), ‘‘Πού πάει το λεωφορείο’’ των Σκούρτη – Μουρσελά – Ευθυμιάδη, ‘‘Λα Μοσκέτα’’  του Ρουτσάντε, ‘‘Βάκχες’’ του Ευριπίδη(Πενθέας), ‘‘Τρωάδες’’ του Ευριπίδη(Ταλθύβιος), ‘‘Ορέστεια’’ του Αισχύλου (Αίγισθος – Αγαμέμνων), ‘‘Προδοσία’’ του Πίντερ (Τζέρρυ), ‘‘Αυτόχειρ’’ του Έρμαν (Αριστάρκ), ‘‘Ειρήνη’’ του Αριστοφάνη, ‘‘Παίζουμε τους μελλοθάνατους’’, ‘‘Οιδίππους Τύραννος’’ του Σοφοκλή κ.ά.

Με το Εθνικό Θέατρο στα έργα:

‘‘Ένας μήνας στην εξοχή’’ του Τουργκένιεφ (Ρακίτιν), ‘‘Ιππόλυτος’’ του Ευριπίδη (Ιππόλυτος), ‘‘Μήδεια’’ του Ευριπίδη (Ιάσωνας), ‘‘Χορεύοντας στην Λουνάσα’’, ‘‘Δωδέκατη νύχτα’’ του Σαίξπηρ, ‘‘Φοίνισσες’’ του Ευριπίδη (Πολυνίκης), ‘‘Αρσενικό και παλιά δαντέλα’’, ‘‘Όλα στον κήπο του Άλμπι’’, ‘‘Ερρίκος ο Δ΄’’ του Πιραντέλο, ‘‘Περιόνου Σκιάς’’, ‘‘Οιδίππους επί Κολωνό’’ του Σοφοκλή (Πολυνίκης), ‘‘Το μυστικό της κοντέσας Βαλαίρενας’’ του Ξενόπουλου (Μανώλης) κ.ά.

Με το Αμφιθέατρο του Σ.Α. Ευαγγελάτου στα έργα:

‘‘Επιτρέποντες’’ του Μαιάνδρου, ‘‘Όπερα της πεντάρας’’ του Μπρέχτ (Μάκηθ), ‘‘Ορέστεια’’ του Αισχύλου (Ορέστης).

Στο Ελεύθερο Θέατρο με την Κάτια Δανδουλάκη στο έργο ‘‘ Η κληρονόμος’’, με την Ελένη Ράντου στο ‘‘Βότκα Μολότοφ’’ των Σάιμον – Τσέχωφ, με το Δημήτρη Παπαμιχαήλ και τον Αλέκο Αλεξανδράκη στο ‘‘Θείο Βάνια’’ του Τσέχωφ (Αστρώφ), με τη Σμαρούλα Γιούλη στη ‘‘Φιλουμένα Μαρτουράνο’’ του Ντε Φίλιππο (Ντ. Σοριανό), με τη Ζωή Λάσκαρη στο ‘‘Ταξίδι μακριάς μέρας μέσα στη νύχτα’’ του Ο’ Νηλ (Τζ. Τάηρον), με την Αντιγόνη Βαλάκου  στο έργο ‘Εσύ και τα σύννεφά σου’ και  με την Αιμιλία Υψηλάντη στο έργο ‘Γαμήλια Ψευδαίσθηση’’ σε σκηνοθεσία Ν. Σακαλίδη.

Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες:

‘‘Το χρονικό μιας Κυριακής’’ του Τάκη Κανελλόπουλου (1975), ‘‘Αχαρνείς’’ (1976), ‘‘Ξαφνικός Έρωτας’’ του Γ. Τσεμπερόπουλου (1984), ‘‘Λούφα και Παραλλαγή’’ του Περάκη (1984), ‘‘Μανία’’ Γ. Πανουσόπουλου (1985), ‘‘Αλκιστις’’ του Τ. Λικουρέση (1986), ‘‘ Μ’ αγαπάς’’ του Γ. Πανουσόπουλου (1988), ‘‘Παραλάβατε Διορισμόν’’ του Μ. Αχουριώτη (1996), ‘‘Ο παράδεισος είναι προσωπική υπόθεση’’ της Δ. Αράπογλου (2001), ‘‘Οι Ιππείς της Πύλου’’ του Ν. Καλογερόπουλου (2011).

Στην τηλεόραση έπαιξε στις σειρές:

‘‘Κλειστοί Δρόμοι’’ – 1988/ΕΤ2 , ‘‘Θυσία’’ -1991/ΑΝΤ1, ‘‘Τμήμα ηθών: Η κυρία δίπλα είναι νεκρή’’ -1992/ΑΝΤ1, ‘‘Εκτέλεση’’ – 1993/ΑΝΤ1, ‘‘Αγνοημένοι’’ – 1994/ΑΝΤ1, ‘‘Ταύρος με Τοξότη: Μια γρατζουνιά στο μέτωπο & Το δαχτυλίδι’’ – 1994/ΑΝΤ1, ‘‘Μαγική νύχτα: Το σκοτάδι της σιωπής & Φωτογραφία με πολύ κίτρινο’’ – 1995/ΕΤ1, ‘‘Για σένα’’ – 1998/Mega, ‘‘Στα φτερά του Έρωτα’’ – 1999/ΕΤ1, ‘‘Γ. Βυζηινός’’ – 2000/ΕΤ1  (Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στα πρόσωπα 2000), ‘‘Δακρυσμένα Φεγγάρια’’ – 2001/STAR, ‘‘Με θέα στο πέλαγο’’ – 2003/Mega, ‘‘Παραλάβατε διορισμόν’’ – 2003/ΕΤ1.

 

 

 

Μηνάς Βιντιάδης

Ο Μηνάς Βιντιάδης, δημοσιογράφος γεννήθηκε στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου το 1957, μεγάλωσε στην Κάσο και από το 1972 ζει στην Αθήνα. Έχει γράψει τα μυθιστορήματα ενώ έχει πάρει μέρος και σε πολλές συλλογές διηγημάτων.

Εργογραφία

Ο δράκος κόκορας. Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 2006
Ο τρίτος πελάτης. Η Σβετλάνα και η Σταματία. Ταξίδι αλλού. Η κρυφή γοργόνα. Ο άλλος. Η Λάμπουσα. Ο υπόγειος των Αθηνών. Η επιστροφή. Αθήνα, Μεταίχμιο, 2003. Συλλογικό έργο
Το δεξί πόδι του Θεού. Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 2003
Εν Δωδεκανήσω20 σύγχρονοι Δωδεκανήσιοι πεζογράφοι Αθήνα, Κέδρος, 2002
Οι τρεις Μαρίες. Αθήνα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 1999
Τι είπα στην Κλαούντια. Αθήνα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 1996

Των εμών ερώτων. Αλεξανδρούπολη, Anglohellenic Α.Ε

 

 

Σπύρος Μπουντούρης

Ο Σπύρος Μπουντούρης, Καρδιτσιώτης, καθηγητής, εμψυχωτής θεάτρου στο Θεατρικό Εργαστήριο Καρδίτσας “ τέχνης παίδευσις” και ηθοποιός.

Σπούδασε Φυσική Αγωγή, Θέατρο, Μουσική και Κίνηση. Ακόμη Jaques Dalcroze,  Theatre Complicite ,  την  μέθοδος Tadasi Suzuki, contact improvisation, φωνοθεραπεία, Devised Theatre, ξιφασκία, θεατρικό παιχνίδι και τεχνικές του Drama-therapy. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου “θέατρο στην εκπαίδευση”. Το 1995 έως το 1998 ήταν μέλος του θεατρικού εργαστηρίου του Δήμου Μοσχάτου. Επί ένα (1999) χρόνο δίδαξε Θέατρο στον Δήμου Καρπενησίου, όπου ανέβασε την παράσταση “Ερωφύλη” του Χορτάτση .   Δημιούργησε πρωτοποριακά το 2000 έναν πυρήνα επιμόρφωσης για την τέχνη του Θεάτρου, μέσα από την λειτουργία ενός Θεατρικού Εργαστηρίου που λειτουργεί σε ετήσια βάσει  στην Καρδίτσα. Είχε την γενική επιμέλεια του CD «Λογοτεχνία της φύσης» (2003), στο οποίο μέλη του Θεατρικού Εργαστηρίου Εκπ/κών με τη δική του διδασκαλία και δραματουργική καθοδήγηση απάγγειλαν επιλεγμένα λογοτεχνικά αποσπάσματα, το οποίο παρουσιάστηκε και ως θεατρικό δρώμενο. Είναι μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Πανελλήνιου Ερασιτεχνικού Φεστιβάλ Θεάτρου Καρδίτσας από το 2001. Ήταν στην οργανωτική επιτροπή της 3ης Διεθνούς Συνδιάσκεψης Θεάτρου που έγινε στην Αθήνα το 2003 και τη 2η Διεθνή Θερινή Κατασκήνωση στις Σπέτσες που οργανώθηκαν από την  Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Αττικής και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση. Ίδρυσε το 2003 το θεατρικό εργαστήρι των εκπαιδευτικών Ν. Καρδίτσας,  στο οποίο  είναι Πρόεδρος και εμψυχωτής, που μετονομάσθηκε το 2007 σε Θεατρικό Εργαστήριο Καρδίτσας “τέχνης παίδευσις” και λειτουργεί πρωτοποριακά για όλες τις ηλικίες. Παρουσίασε το εργαστήριο “η φύση με θεατρικό βλέμμα” στην 4η Διεθνή Συνδιάσκεψη Θεάτρου στην Αθήνα το Μάρτη του 2004 , το οποίο δίδαξε σε πολλά Περιβαλλοντικά Κέντρα,  και στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο βόλο τον Μάιο του 2004, αλλά και σε σεμινάριο που διοργάνωσε η Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας. Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής της Πανελλήνιας Θερινής Κατασκήνωσης(συμπόσιο)  Θεάτρου “δρυάδες 2004 , 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 και 2010” όπου  δίδαξε “η φύση με θεατρικό βλέμμα”, contact , ξιφασκία, σκηνοθεσία  και τη μέθοδο ¨Suzuki. Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής της Πανελλήνιας Χειμερινής Κατασκήνωσης(συμπόσιο) Θεάτρου “αμαδρυάδες 2008,2009 και 2010”. Eίχε την γενική επιμέλεια και σκηνοθέτησε το δρώμενο “το ξύπνημα της Γαίας” που παρουσιάσθηκε στο ΚΠΕ Μουζακίου τον Δεκέμβριο του 2004. Είχε την Γενική Επιμέλεια , σκηνοθέτησε και συμμετείχε ως ηθοποιός      στην Τελετή Έναρξης των Πανελλήνιων Αγώνων Πάλης   “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙ” που οργάνωσε το ΥΠΕΠΘ  στην Καρδίτσα τον Απρίλιο του 2005. Σκηνοθέτησε την παράσταση “ο ισορροπιστής” το Μάιο του 2005 στην Καρδίτσα. Έγραψε και σκηνοθέτησε το θεατρικό έργο “πρόβλεψη καιρού” (2006 σκηνοθετεί). To 2007 και παίζει το θεατρικό δρώμενο  “αυλαία” που παρουσιάστηκε στην έναρξη του 23ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου στην Καρδίτσα.  To 2009 σκηνοθετεί   το θεατρικό δρώμενο “η βροχή”.To 2009 σκηνοθετεί   την παράσταση “η γρίπη των καλικαντζάρων και τα εμβόλια του Αι Βασίλη”. To 2010 σκηνοθετεί το θεατρικό δρώμενο “δρυάδες- δρούν-δρώμενα” . Το 2011 σκηνοθετεί την Παράσταση  Συνέδριο συναισθημάτων -ενόψει κρίσης αξιών- ”. Μίλησε στα 2α «Πολυδούρεια 2009» για τον συνθέτη Γιώργο Τσαγκάρη στη Καλαμάτα “ Δεν προστίθεμαι Δεν αφαιρούμαι Δεν διαιρέθηκα”. Από το 2009 διδάσκει θεατρική αγωγή στο Θεοδωρίδειο Κέντρο “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ” . Δεκα

 

Comments are closed.