Εργαστήρια – βιογραφικά

“ τέχνης παίδευσις”

Θεατρικό Εργαστήριο Καρδίτσας

14ο  πανελλήνιο  θερινό  σεμινάριο  θεάτρου

 

δρυάδες 2017

“στο σταυρό του δρόμου…” 

λίμνη  Ν. Πλαστήρα

9 – 14   Ιουλίου   2017

 

Εργαστήρια βιογραφικά

 

 

1ο εργαστήριο: Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης , διδάσκων στο                          Πανεπιστήμιο Αθήνας

                   «αφήγηση και θέατρο: οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος»                                                                    (από το ιστορικό γεγονός στο Θεατρικό συμβάν)

 

Όπως διαφαίνεται και από τον τίτλο το εργαστήρι επικεντρώνεται στη χρήση και αξιοποίηση της Ιστορίας  μέσα από τις τεχνικές του δράματος και του θεάτρου. Με την εμπειρία των παραστάσεων μου «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» (Άλκη Ζέη) και «Η τάξη μας»( Σλομπόταν Σλομποτζιάνεκ), θα επιχειρήσουμε ένα παιχνίδι με την Ιστορία, τη μνήμη, την ατομική και συλλογική ευθύνη. Συγκεκριμένα στη σύντομη συνάντησή μας θα επιχειρήσουμε να δούμε τι σημαίνει αφηγούμαι – απολογούμαι – ανακρίνομαι σε/από  έναν αόρατο ανακριτή που δεν είναι παρά ο ίδιος ο θεατής. Ποια σημεία της αφήγησής μου επιλέγω να ανα-παραστήσω; Πώς λειτουργεί η μνήμη;  Και τελικά η μαρτυρία ως άτυπη ιστορία κατά πόσο συμβάλλει στην συλλογική μνήμη, ως ιδεολογία ή ιδεολόγημα και στερεότυπο.

Στο εργαστήρι καλούνται οι ενδιαφερόμενοι να επιλέξουν ένα σύντομο κείμενο – μαρτυρία από οποιαδήποτε ιστορική περίοδο του τόπου μας (μικρασιατική καταστροφή,  εμφύλιος, κατοχή κ.ά), προκειμένου να διερευνήσουμε το στοιχείο της προφορικότητας, αμεσότητας και σε πιο σημείο ενισχύεται και αναδεικνύεται η θεατρικότητα.

ΤΑΚΗΣ  ΤΖΑΜΑΡΓΙΑΣ     Τάκης Τζαμαργιάς

 Γεννήθηκε στον Πειραιά. Aπόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Πειραϊκού Συνδέσμου και πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ. Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ιδίου τμήματος με ειδίκευση «Θέατρο στην εκπαίδευση». Υποψήφιος διδάκτορας του Παν. Αθηνών.

Από το 2003 διδάσκει ως ΕΕΠ (Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό) στο ΠΤΔΕ και στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής του ΕΚΠΑ. Δίδαξε Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, του Εμπρός και  Γιώργου Αρμένη και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Για 15  χρόνια υπεύθυνος σκηνοθέτης της Θεατρικής  Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και ιδρυτής της  Εταιρείας Θεάτρου Δυτικά της Πόλης, συνεργαζόμενος με τα κρατικά Θέατρα Εθνικό Θέατρο, ΘΟΚ, ΚΘΒΕ, και τους ελεύθερους θιάσους στην Ελλάδα και στην Κύπρο και με συμμετοχή σε Φεστιβάλ Αθηνών κ.ά. Από το 2013 -2015 ήταν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Ανάμεσα στις σκηνοθεσίες του συγκαταλέγονται οι: Ο καλός άνθρωπος του Σε-Τσουάν(Μπρεχτ-Από Μηχανής-1999) Εις το ρεύμα της ζωής τους (δραματοποιημένη μεταφορά διηγημάτων του Σωτήρη Δημητρίου-Από Μηχανής – 2002).Πήγαινε-Έλα και Τι Πού (Μονόπρακτα Μπέκετ –Σφενδόνη-2003), Kαλλιφόρνια Ντρίμιν (Βασίλη Κατσικονούρη –Εθνικό Θέατρο-2004). Black Eyed  (Μπέτυ Σάμιε -2007), Η Πάχνη (Αντ. κ Κων. Κούφαλης-Πορεία, Φεστιβάλ Φιλίππων – 2009), Ιδού Εγώ. Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι – Το Σύννεφο με Παντελόνια, (δραματ. σύνθεση Ηλία Πολλάτου – Τάκη Τζαμαργιά –Επι Κολωνώ -2010.), Καυτός Πάγος (Μπράιαν Λέιβερι-ΘΟΚ-2008),  Φτωχοί και Άγιοι (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης-ΕΘΑΛ Κύπρος-2008), 2η Ευκαιρία (Γιώργος Ηλιόπουλος-ΚΘΒΕ-2009), Ο…του μέλλοντος Γιώργος Χειμωνάς  (Σύνθεση κειμένων από: Ο γιατρός Ινεότης και άλλα-Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου – 2010), Παραμύθι χωρίς όνομα (Πηνελόπη Δέλτα – Εθνικό Θέατρο-2010-2011), Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου (Άλκη Ζέη – Εθνικό Θέατρο – 2011-2013),  Αντιγόνη (Σοφοκλής –μτφρ. Νίκος Παναγιωτόπουλος-2010-2012.), Η Μικρή μας Πόλη (Θόρντον Γουαϊλντερ –Ακροπόλ- 2012), Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα (Χάντον – Στιβενς –Αγγέλων Βήμα-2013),  Το Τρίτο Στεφάνι (Κώστας Ταχτσής –ΘΟΚ- 2014-15, Βραβείο Σκηνοθεσίας στα βραβεία Θεάτρου Κύπρου). Συγγνώμη (Μάρτα Μπουτσάκα –Σταθμός- 2015). Ριχάρδος ο Γ΄(Σαίξπηρ – μτφρ. Κ. Καρθαίος – 2016), Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου (Άλκη Ζέη – ΘΟΚ- 2016), Η τάξη μας (Ταντέους Σλομποτζιάνεκ – Εθνικό Θέατρο -2017)

Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό. Στη συγγραφική ομάδα για το βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ,1998), Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός,  2004), Στη Χώρα του Τοτώρα (Αθήνα, Πατάκης, 2010).

Πρόεδρος της Επιτροπής του ΥΠΠΟ  για τα βραβεία Θεάτρου για ανήλικους θεατές.

 

  • 2ο εργαστήριο: Στέλιος Καλαθάς, σκηνοθέτης – ηθοποιός-εμψυχωτής

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΛΑΘΑΣ

 

« Συναισθηματική Διαλεκτική»

 

Αποσπάσματα από το άπαιχτο έργο στην Ελλάδα ‘Πακαμάμπο’

του Ουαζντί Μουαουάντ σε μετάφραση Σάββα Κυριακίδη,

Ο ηθοποιός , σκηνοθέτης και δάσκαλος Στέλιος Καλαθάς, μέσα από την πολύχρονη παρουσία του στο θέατρο και την τηλεόραση, έχει δημιουργήσει τα τελευταία 12 χρόνια την Μέθοδο Υποκριτικής και Προσωπικής Ανάπτυξης «Συναισθηματική Διαλεκτική».

Είναι μια βιωματική μέθοδος που βασίζεται σε 3 άξονες. Στους δείκτες συναισθηματικής ευφυΐας που μετριούνται και καλλιεργούνται, στο κομμάτι επικοινωνία (μάθε να επικοινωνείς και να διαχειρίζεσαι σωστά όλα αυτά που νιώθεις) και τέλος στη δραματοθεραπεία μέσα από τα μονοπάτια της τέχνης και των ρόλων.

Στο μάθημα διδάσκονται:
Ασκήσεις ενδυνάμωσης προσωπικότητας και αυτοπεποίθησης -Υποκριτική – Στοιχεία Αυτοσχεδιασμού – Γλώσσα Σώματος – Σωστή Επικοινωνία -Σκηνική Παρουσία – Ορθοφωνία – Θεατρικό Παιχνίδι – Διαχείριση Συναισθημάτων – Διαμόρφωση προσωπικής εικόνας

Η μέθοδος δεν απευθύνεται μόνο σε μελλοντικούς ηθοποιούς, αλλά σε ΟΛΟΥΣ, και στοχεύει στη σωστή διαχείριση κι έκφραση των συναισθημάτων με βάση τους δείκτες Συναισθηματικής Νοημοσύνης και στην αποτελεσματική χρήση των εργαλείων επικοινωνίας.

Ο Στέλιος Καλαθάς γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος της Δραματικής Σχολής Μ. ΤΡΑΓΚΑ και απόφοιτος της σχολής Διοίκησης και Οικονομίας.

Από το 2005,διδάσκει με επιτυχία την μέθοδο υποκριτικής και προσωπικής ανάπτυξης «Συναισθηματική Διαλεκτική».

Είναι μια βιωματική μέθοδος που βασίζεται σε 3 άξονες. Στους δείκτες συναισθηματικής ευφυΐας που μετριούνται και καλλιεργούνται, στο κομμάτι επικοινωνία (μάθε να επικοινωνείς και να διαχειρίζεσαι σωστά όλα αυτά που νιώθεις) και τέλος στη δραματοθεραπεία μέσα από τα μονοπάτια της τέχνης και των ρόλων.

Η μέθοδος δεν απευθύνεται μόνο σε μελλοντικούς ηθοποιούς, αλλά σε ΟΛΟΥΣ, και στοχεύει στη σωστή διαχείριση κι έκφραση των συναισθημάτων με βάση τους δείκτες Συναισθηματικής Νοημοσύνης και στην αποτελεσματική χρήση των εργαλείων επικοινωνίας.

Η μέθοδος διδάσκεται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κύπρο και άλλες περιοχές.

 

3ο εργαστήριο: Έλενα Μαρσίδου,

ηθοποιός – θεατροπαιδαγωγός

ΕΛΕΝΑ ΜΑΡΣΙΔΟΥ 

«Η ενεργητική ανάγνωση ενός κειμένου»

(Η κινητική ανάγνωση του κειμένου)

Πως προσεγγίζω ένα θεατρικό κείμενο; Πως ξεκινώντας από τον εαυτό μου και τους γύρω μου μπαίνω στον κόσμο ενός έργου; Πως μπορώ να μετασχηματίσω τον αυτοσχεδιασμό σε σκηνή και σε αμιγώς θεατρικό κείμενο;

 

Κάθε παιδαγωγική διαδικασία, είναι μια ευκαιρία να αποδοθεί σε μια θεωρητική ιδέα η άμεση πράξη της, στη διάθεση και τη δημιουργικότητα του μαθητή. Στις συναντήσεις μας θα δουλέψουμε πάνω σε μια μέθοδο «κινητικής» ανάγνωσης που έχει τη βάση της στις πρακτικές της παιδαγωγικής του Ρώσικου θεάτρου.

Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναζητήσουμε και να προκαλέσουμε επί της ουσίας τη  διαδικασία της θεατρικής πράξης.

Γιατί …ο κάθε «μαθητής» είναι δημιουργός.

 

Έλενα Μαρσίδου

Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας  της Πάτρας και στην Ανώτερη Σχολή Υποκριτικής Τέχνης «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας- Γ.Κιμούλης».

Έχει συνεργαστεί με το ΕΘΝΙΚΟ  ΘΕΑΤΡΟ, το Κ.Θ.Β.Ε, τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Καβάλας, Καλαμάτας, Σερρών, Κομοτηνής και Λάρισας. Με τα θέατρα Βασιλάκου, Από Μηχανής, Αθηνών, κ.α. Με σκηνοθέτες τους: Κ.Παπακωνσταντίνου, Ελ. Τσίχλη, Στ. Πανούριο, Γρ. Καραντινάκη, Λ. Κονιόρδου, Τάκη Τζαμαργιά, Ν. Αρμάο, Δ. Αβδελιώδη,  Β.Παπαδημητράκη, Σ. Χατζάκη, Ο. Ποζέλη, Γ. Κιμούλη, Γ. Καραχισαρίδη, Γ. Βουζουλίδη, Ν. Χαραλάμπους, Κ.Τσιάνο. Έχει λάβει μέρος σε μεταπτυχιακά σεμινάρια-κυρίως στο Κέντρο Αρχαίου Ελληνικού Δράματος και στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών- των: Αn.Vassiliev, Λ.Κονιόρδου,

Μ. Γεμεντζάκη, Στ. Λιβαθηνό, L.Flassen, J. Szeiler, H. Th. Lehmann, W. Staniewski.

Ιδρυτικό μέλος της ομάδας Θεάτρου «Άρσις», όπου και σκηνοθέτησε τους «Φασουλήδες του Κατσιπόρα», την «Αρλεκινάδα» και το «Ταξιδεύοντας με τον κύριο Εξυπερί» στο θέατρο Αθηναϊδα.

Έχει εργαστεί ως drama trainer σε προγράμματα όπως: UNICEF Turkey,GSM-Gençlik Servisleri Merkezi- “INCREASING RESILIENCE FOR SYRIAN CHILDREN UNDER TEMPORARY PROTECTION IN TURKEY”, Imagine the city, FUTURE LIBRARY.

Έχει συνεργαστεί με τις Μ.Κ.Ο Praksis και Πολίτες Εν δράση για μετανάστες και ανέργους με τη συνεργασία του Υπουργείου Εξωτερικών. Είναι σταθερή συνεργάτης της θεατροπαιδαγωγικής ομάδας «Παιθέα».

Από το 2013 έως σήμερα εργάζεται στο Εθνικό θέατρο στα θεατρικά εργαστήρια για παιδιά, εφήβους και εκπαιδευτικούς.

Έχει παραδώσει σεμινάρια σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας,  στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τη  Νομαρχία Νοτιοδυτικής Ελλάδας & το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας,

σε δημοτικά και γυμνάσια, στο Σικιαρίδειο ίδρυμα, σε Δήμους και ψυχοπαιδαγωγικά κέντρα.

για όλα τα εργαστήρια

  • «γράφω το σενάριο της ζωής μου »

Αλκυόνη Παπαδάκη, συγγραφέας

Αλκυόνη Παπαδάκη Βίκυ Τσιανίκα

Βίκυ Τσιανίκα, Θεατρολόγος- Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας. Δημοσιογράφος ΕΡΤ

Δημιουργική- εκφραστική Γραφή
Ένας από τους πλέον ικανούς τρόπους γνωριμίας με τον εαυτό μας, είναι αυτός μέσω της τέχνης. Η τέχνη και η έκφραση της είναι μια γλώσσα με την οποία επεξεργαζόμαστε τις ενορμήσεις μας, τους φόβους μας και τα συναισθήματά μας. Μέσα από αυτό το σεμινάριο δημιουργικής και εκφραστικής γραφής ανοίγει ένα παράθυρο στον υπέροχο κόσμο της παγκόσμιας σκέψης, της εσωτερικής δύναμης και της προσωπικής ευτυχίας τα οποία αποτελούν αποτελεσματικά εφόδια του νου, της ψυχής και του σώματος μας.
Φαίνεται λοιπόν ότι όταν εκφραζόμαστε με το γράψιμο για τις ψυχικές μας αναστατώσεις, βελτιώνονται η ψυχική και η σωματική μαs υγεία.

«ΘΕΑΤΡΟΘΕΡΑΠΕΥΕΙΝ»

Πρόκειται για μια ωριαία ομιλία στην οποία η θεατρολόγος και σύμβουλος ψυχικής υγείας Βίκυ Τσιανίκα μας  μιλάει για τα οφέλη  και τους τρόπους της τεχνικής «Θεατροθεραπεύειν».

 

Αλκυόνη Παπαδάκη, συγγραφέας

alkyonh_papadakh

Γεννήθηκα στο Νιο Χωριό, πολύ κοντά στα Χανιά. Ο πατέρας μου ήταν δάσκαλος. Η μάνα μου, ονειροπόλα… Όσο ήμουνα παιδί, η οικογένειά μου περνούσε δύσκολες έως τραγικές καταστάσεις. Έτσι, αναγκάστηκα να ψάχνω από τότε τα μονοπάτια της φυγής. Εκείνη την εποχή μιλούσα με τα δέντρα, τις κάργιες που φώλιαζαν στα κυπαρίσσια του κήπου μας, τους θάμνους και τις πέτρες. Μου άρεσε, ακόμη, να φέρνω στο μυαλό μου διάφορες λέξεις και ν ανακαλύπτω το χρώμα και τη μυρουδιά τους. Τελείωσα τη Γαλλική Σχολή κι ύστερα ήρθα στην Αθήνα με τ όνειρο ν αλλάξω τον κόσμο. Άρχισα τις επαναστάσεις και τις ανατροπές και το μόνο που κατάφερα ήταν να σπάω συνεχώς τα μούτρα μου. Ευτυχώς που όλα έγιναν έτσι ακριβώς όπως έγιναν. Χαλάλι. Είδα, έμαθα κι ένιωσα τόσα πολλά! Όταν κατάλαβα πως δεν μπορούσα ν αλλάξω τον κόσμο, είπα: εντάξει, θ αλλάξω τον εαυτό μου. Πολύ το διασκέδασα που την πάτησα κι εκεί. Τελικά σκέφτομαι, προς το παρόν δηλαδή γιατί πάντα το ψάχνω, πως επανάσταση είναι να χεις τα μάτια της ψυχής σου ανοιχτά· να επιμένεις, ν αγαπάς τη ζωή και να φροντίζεις να μην τη μολύνεις με το πέρασμά σου. Όσο για το γράψιμο, έγραφα από παιδί. Το πρώτο μου γραφτό ήταν ένα ραβασάκι στο Θεό. Η αλήθεια είναι πως, όταν μεγάλωσα αρκετά, έκανα φιλότιμες προσπάθειες να μην μπλεχτώ στα γρανάζια της λογοτεχνίας. Φοβόμουνα μήπως κάποια μέρα αυτή η ιστορία με καπελώσει. Μάταιος κόπος! Φαίνεται πως μερικοί γεννιούνται με τούτη την περίεργη διαστροφή στο κεφαλάκι τους. Τουλάχιστον με παρηγορεί το γεγονός, πως το καπέλο μου δε μου κρυψε ποτέ τα μάτια και τ αφτιά μου.

 

Βίκυ Τσιανίκα    Βίκυ Τσιανίκα

Θεατρολόγος – Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας.

   Δημοσιογράφος ΕΡΤ.

 

  • Μεταπτυχιακό στη Συμβουλευτική – Θεραπευτική Ψυχολογία
  • Πτυχίο ΑΕΙ Θεατρολογίας
  • Δίπλωμα Δημοσιογραφίας
  • Επιμόρφωση σε:
  • Δραματοθεραπεία, Χοροθεραπεία, Αrt therapy, σε πιστοποιημένο Κολέγιο
  • και κρουστά.

Έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης, σκηνογρά-φος, ενδυματολόγος, ως δημοσιογράφος (Kosmos, EΡΑ-3, ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ-SAT, ALTER, Αθήνα 9,84, ΕΡΑ5, ΕΡΑ2, Επικοινωνία FM94, εφημερίδες και περιοδικά). Έχει διδάξει Θεωρία της Επικοινωνίας στα τμήματα Σκηνοθετών (ΙΕΚ Ακμή, Δομή, ΚΕΚ Δήμου Ηρακλείου), έχει σκηνοθετήσει πολιτιστικά ντοκιμαντέρ, έχει γράψει σενάρια για σειρές ντοκιμαντέρ της ΕΤ1 και της ΝΕΤ, και έχει εκδώσει δύο παιδικά βιβλία.

Εργάζεται ως σύμβουλος ψυχικής υγείας σε τμήματα υποστήριξης εφήβων του Πράξις και έχει αναλάβει τη θεατρική διδασκαλία, σκηνοθεσία και ψυχολογική υποστήριξη και ψυχοεκπαίδευση σε ομάδες και κατ’ ιδίαν.

 Εργάζεται στη ΕΡΤ και έχει τη ραδιοφωνική εκπομπή « Από το κοχύλι στο μαργαριτάρι», στο Τρίτο πρόγραμμα  όπου με την σύμπραξη της Τέχνης   αναζητά διαφορετικές διαστάσεις και όψεις της ζωής. Την εκπομπή «Δράκοι και  Νεραΐδες», στην Φωνή της Ελλάδας και την εκπομπή «Οικουμενικοί Έλληνες».

 

 

 

«ότι δε λέγεται …… πιστοποιείται!»

Φένια Θεοχάρη, Δασκάλα κλασικού μπαλέτου, σύγχρονου χορού, αυτοσχεδιασμός και ελεύθερη        έκφραση, ρυθμική και μουσικοκινητική αγωγή.

  Όταν η φωνή αντιστέκεται τότε το σώμα μιλάει. Όταν το σώμα μιλάει, αρχίζει να χορεύει, να αναπνέει,  να φωνάζει! Το σώμα ψιθυρίζει, σιγοτραγουδάει , απαγγέλει! Απλά, καθημερινά εργαλεία επικοινωνίας οι λέξεις αλλά και τα τραγούδια, τα ποιήματα! Σωματοποιούμε ότι μας εκφράζει! Ενεργοποιούμε τη διαφραγματική αναπνοή, γειώνουμε την ενέργειά μας, χρησιμοποιούμε ένα από τα παραπάνω εργαλεία  και αφήνουμε τον συνδυασμό τους  να ρέει μέσα μας  και να εξωτερικεύει μέσω  της κίνησης μικρά και μεγάλα βιώματα!

 

Φένια Θεοχάρη- Βιογραφικό

ΦΕΝΙΑ ΘΕΟΧΑΡΗ

Απόφοιτη Τ.Ε.Φ.Α.Α. Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου  Αθηνών,

Πτυχιούχος Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής,

Συμμετοχή στο Θεσσαλικό Μπαλέτο στο θέατρο του Μύλου

Καθηγήτρια κλασσικού μπαλέτου(ρώσικο σύστημα Vaganova), σύγχρονου χορού (σύστημα Limón,Martha Graham, Eric Hopkins ),αυτοσχεδιασμός και ελεύθερη έκφραση, ρυθμική και μουσικοκινητική αγωγή.

 

 

 

« όταν το σώμα μιλάει »                                             

εμψυχωτής: Σπύρος Μπουντούρης, σκηνοθέτης – διδάσκει στο ΘΕΚ

 Κινείται , αισθάνεται, συναισθάνεται, εκφράζεται, αναπνέει , φωνάζει, … το σώμα μιλάει. Ανακάλυψη των σωματικών μας εκφραστικών εργαλείων, απελευθέρωση, ενεργοποίηση και προετοιμασία  για την σκηνική παρουσία με σύγχρονες μεθόδους.

 

ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΟΥΝΤΟΥΡΗΣ

 

Ο Σπύρος Μπουντούρης κατάγεται από την Καρδίτσα, και είναι σκηνοθέτης, διδάσκων  στο Θεατρικό Εργαστήριο Καρδίτσας “τέχνης παίδευσις” και ηθοποιός.

  • Σπούδασε Φυσική Αγωγή, Θέατρο, Μουσική και Κίνηση.
  • Ασχολήθηκε ακόμη με Jaques Dalcroze, Theatre Complicite , την μέθοδο Tadasi Suzuki, contact improvisation, φωνοθεραπεία, Devised Theatre, ξιφασκία, θεατρικό παιχνίδι και τεχνικές του Drama-therapy.
  • Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου “θέατρο στην εκπαίδευση”.
  • Το 1995 έως το 1998 ήταν μέλος του θεατρικού εργαστηρίου του Δήμου Μοσχάτου.
  • Επί ένα (1999) χρόνο δίδαξε Θέατρο στον Δήμου Καρπενησίου όπου και σκηνοθέτησε την παράσταση “Ερωφύλη” του Χορτάτση (1999).
  • Το 2000 δημιούργησε ένα πρωτοποριακό πυρήνα επιμόρφωσης για την τέχνη του Θεάτρου, μέσα από την λειτουργία ενός Θεατρικού Εργαστηρίου που λειτουργεί έκτοτε στην Καρδίτσα.
  • Είχε την γενική επιμέλεια του CD «Λογοτεχνία της φύσης» (2003).
  • Ήταν μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Πανελλήνιου Ερασιτεχνικού Φεστιβάλ Θεάτρου Καρδίτσας από το 2001- 2015.
  • Ήταν στην οργανωτική επιτροπή της 3ης Διεθνούς Συνδιάσκεψης Θεάτρου που έγινε στην Αθήνα το 2003 και της 2ης Διεθνούς Θερινής Κατασκήνωσης στις Σπέτσες που οργανώθηκαν από την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Αττικής και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση.
  • Ίδρυσε το 2003 το Θεατρικό Εργαστήρι των εκπαιδευτικών Ν. Καρδίτσας, στο οποίο είναι Πρόεδρος, Καλλιτεχνικός Διευθυντής και εμψυχωτής, που μετονομάσθηκε το 2007 σε Θεατρικό Εργαστήριο Καρδίτσας “τέχνης Παρουσίασε το εργαστήριο “η φύση με θεατρικό βλέμμα” στην 4η Διεθνή Συνδιάσκεψη Θεάτρου στην Αθήνα το Μάρτη του 2004 , το οποίο και δίδαξε σε πολλά Περιβαλλοντικά Κέντρα, και στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο τον Μάιο του 2004.
  • Είναι πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής της Πανελλήνιας Θερινής Κατασκήνωσης Θεάτρου – Συμποσίου Τέχνης “δρυάδες 2004 έως 2016” όπου δίδαξε “η φύση με θεατρικό βλέμμα”, contact , ξιφασκία, σκηνοθεσία και τη μέθοδο ¨Suzuki.
  • Είναι επίσης πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής της Πανελλήνιας Χειμερινής Κατασκήνωσης Θεάτρου – Συμποσίου Τέχνης “αμαδρυάδες 2008 έως 2016”.
  • Είχε την γενική επιμέλεια και σκηνοθέτησε το δρώμενο “το ξύπνημα της Γαίας” που παρουσιάσθηκε στο ΚΠΕ Μουζακίου τον Δεκέμβριο του 2004.
  • Είχε την Γενική Επιμέλεια , σκηνοθέτησε και συμμετείχε ως ηθοποιός στην Τελετή Έναρξης των Πανελλήνιων Αγώνων Πάλης “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙ” που οργάνωσε το ΥΠΕΠΘ στην Καρδίτσα τον Απρίλιο του 2005.
  • Σκηνοθέτησε την παράσταση “ο ισορροπιστής” το Μάιο του 2005 στην Καρδίτσα.
  • Έγραψε και σκηνοθέτησε το θεατρικό έργο “πρόβλεψη καιρού” (2006 ).
  • To 2007 σκηνοθετεί και παίζει το θεατρικό δρώμενο “αυλαία” που παρουσιάστηκε στην έναρξη του 23ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου στην Καρδίτσα.
  • To 2009 σκηνοθετεί το θεατρικό δρώμενο “η βροχή” και την παράσταση “η γρίπη των καλικαντζάρων και τα εμβόλια του Αι Βασίλη”.
  • 2010 σκηνοθετεί το θεατρικό δρώμενο “δρυάδες- δρούν-δρώμενα” .
  • Το 2011 σκηνοθετεί την παράσταση “ Συνέδριο συναισθημάτων -ενόψει κρίσης αξιών- ”. «κόκκινο στο μαύρο»- «Θρήνος για τον Ιγνάθιο Σάντσεθ Μεχίας»- «νύχτα του άγρυπνου έρωτα» Federico Garcia Lorca και το «μονόγραμμα» του Οδυσσέα Ελύτη (Ιούνιος 2011).
  • Δύο παραστάσεις ‘‘γιατί’’ και ‘‘να ξαναγίνομε φτωχοί;’’ (Φεβρουάριος  2012).
  • Εισήγηση στα 2α «Πολυδούρεια 2009» για τον συνθέτη Γιώργο Τσαγκάρη στη Καλαμάτα “ Δεν προστίθεμαι Δεν αφαιρούμαι Δεν διαιρέθηκα”.
  • Από το 2009 διδάσκει θεατρική αγωγή σε άτομα με ειδικές ανάγκες στο Θεοδωρίδειο Κέντρο “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ” και σκηνοθέτησε την παράσταση «Ένα πουλί στην χώρα των γάτων», διάρκειας 45΄, η οποία παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2011 και στα πλαίσια του 28ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας, τον Μάρτιο του 2012.
  • Σκηνοθέτησε την θεατρική παράσταση «ΟΔΟΣ ΠΑΓΩΝΙΩΝ», στο πλαίσιο της 12ης Οικολογικής Γιορτής Καρδίτσας Σεπτεμβρίου 2012.
  • Σκηνοθέτησε την θεατρική παράσταση “παραμυθοκλειδί” τον Δεκέμβριο του 2012.
  • Σκηνοθέτησε στο μουσικό σχολείο Καρδίτσας την παράσταση – αφιέρωμα στο συνθέτη Γιώργο Τσαγκάρη ‘Μία η μουσική, ο άνθρωπος’ στα πλαίσια του 29ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας, τον Μάρτιο του 2013.
  • «Μαύρες πατημασιές στο χιόνι» (Devised Theatre) Γενάρη 2014.
  • «Με λένε Ηλία»- Διασκευή του παραμυθιού «Τα παπουτσάκια που λένε παραμύθια» της Αγγελικής Βαρελά (Δεκέμβρης 2014).
  • «Οι φίλοι μου είναι αρουραίοι» δύο μονόπρακτα  «Νόμος του Ροκ» του Έρικ Μπογοσιάν και «Η Άννα εξαφανίζεται» του Βασίλη Ραΐση  (Μάρτιος 2015).
  • Μουσικοθεατρική παράσταση devised theater με τίτλο: «Η ουρά του αλόγου» -καλοκαίρι 2015.
  • «Ειρήνη» του Αριστοφάνη (καλοκαίρι 2015).
  • «Τα μαγικά σαπούνια» του Βασίλη Ραΐση (Δεκέμβρης  2015).
  • «Bar theater» με μονόπρακτα του Βασίλη  Ραΐση (Μάιος 2016).
  • Τα πουλιά του Αριστοφάνη (καλοκαίρι 2016).
  • « Παραμυθάς στο χρόνο” ( Γενάρης  2017).
  • «Κόκκινο στο μαύρο» μονόγραμμα του Οδ. Ελύτη και «γονείς» του Βασίλη   Ραΐση  ( Μάιος 2017).

 

Είκοσι χρόνια διδάσκει σε σεμινάρια για την εκπαίδευση και το θέατρο. Αρθρογραφεί στον τύπο καλύπτοντας τα άρθρα του με δικό του φωτογραφικό υλικό.  Ορειβάτης και στο χρόνο…

  • παίδευσις” και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες.

 

 

 

Comments are closed.